3 Şubat 2015 Salı

Tatlı Tarifi : Çilekli Muzlu Trifle

Hepinize Merhaba;

İlk kez bir tatlı tarifi paylaşacağım ama ne yazık ki elimde çok fazla resim yok. Arşivimde bulamadım. Bu tatlının tarifini yanılmıyorsam NurluMutfakta'nın blog sayfasında görüp denemiştim. Tarifi de yine oradan ekliyorum ve kendisine de teşekkür ediyorum :) Umarım izinsiz eklemiş olmama kızmaz.

Yapması gerçekten de çok zevkli. Servis olayı biraz zor ama isterseniz bardak şeklinde ki kuplara da hazırlayabilirsiniz. Ben derin, kocaman bir kaseyi tercih ettim.




Malzemeler;

1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 kg. süt
1 yumurta sarısı
1,5 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
50 gr. tereyağ
750 gr. çilek
200 gr. labne peyniri
2 tane muz
15 adet kedi dili
1 küçük çilekli jöle (Ben çileklisini bulamadığım için muzlu yapmıştım)
2 yemek kaşığı çilek reçeli suyu

  1. Nişasta,un,şeker,yumurta sarısı ve sütle pürüzsüz bir krema pişirin.Pişen kremanıza sıcakken tereyağ ve vanilyayı ekleyin,mixerle iyice çırpın.Hafif ılıyınca labne peynirini de ekleyin,tekrar 5 dakika çırpın. Kremanız hazır =)
  2. Çilek reçeli suyunu 1 çay bardağı sütle karıştırın.Çilekleri  ve muzları dilimleyin.
  3. Ayaklı bir cam kaseye, önce dilimli çileklerden bir duvar oluşturun..Kedidillerini ,süte önlü arkalı hemen batırıp çıkarın(1-2 saniye),kasenin altına bir kat dizin.Üstüne kremadan bir kaç kaşık koyun.Onun üstüne doğranmış çileklerden dizin.Tekrar bir kaç kaşık krema koyun,üstüne tekrar kedidili dizin.O katın üstüne krema koyduktan sonra, o kata da dilimlediğiniz muzları koyun.Bütün malzemeyi cam kaseniz dolana kadar sırayla dizin.
  4. En son kata krema koyun,üstünü muzlarla ,çilekleri karıştırarak dizin.Üzeri 1 parmak kadar boş kalsın..
  5. Jölenizi  hazırlayın ,dolapta hafif soğusun.Biraz katılaşmaya başlayınca triflenizin en üstüne kaşıkla koyun. Sonra dolaba koyun, 5- 6 saat soğusun, jölesi donsun.
  6. İkram edeceğiniz zaman en  üstüne çilekleri doğrayın istediğiniz şekilde süsleyin. 

Bence rendelenmiş çikolata ya da pasta süsleri de çok yakışacaktır. Hatta rulokatlar bile olabilir :D

Biz ailecek silip süpürmüştük :D Çok lezzetli bir tatlı ve görüntüsü muhteşemdi.
Denerseniz bana da resim atmayı unutmayın olur mu ?

Sevgiler
Damla <3










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder