22 Eylül 2014 Pazartesi

Sağlık: Otrivine Bağımlılığı ve Nasıl Kurtuldum

Bugün yine sağlıkla ilgili bir konuyu paylaşacağım sizinle. Belki bir çoğunuz bu ilacın ne olduğunu bile bilmiyorsunuz. Ama bilenler şuan neyden bahsedeceğimi anlamıştır. 

Seneler önceydi. Üşüttüm ve doktora gittim. Daha üniversite de okuyordum. Reçetemi aldım ve eczaneye gittim. İlk kez orada karşılaştık kendisiyle. Ondan bir canlı gibi bahsediyorum çünkü benim için öyle. Kurtulması zor, baş belası bir canavar benim için! Kendisi burun açıcı bir sprey. Ama bildiklerinizden değil. Kullanmayanların anlaması için şöyle söyleyeyim. Nefes alın. Aldınız mı? Şimdi bu nefesin 4-5 kat inanılmaz ferahlıkta ve rahat olduğunu hayal edin. Aldığınız oksijen inanılmaz gelir. 

 *Fotoğraf Google'dan alıntıdır.

Hastalık boyunca ilacı kullandım. Hastalık bitti ama o da ne!? Hala burnum tıkanıyor. Bende mecburen ilacı sıkıyorum.önceleri günde bir-iki doz. Sonraları 5-6 doza kadar çıktı. Nöbetçi eczane tanımı önemliydi benim için. Evden çıkarken telefonumu,cüzdanımı,anahtarımı ve "sevgili" spreyimi kontrol etmeden çıkmazdım. Evde mi unuttum o.O Eyvaaaah. Hemen eczane bulmalıydım. Sıktığımda cidden o kadar iyi nefes alıyordum ki. Her tıkandığımda elim spreye gidiyordu. Artık eczaneden yedekli alıyordum. Odamın her köşesinde spreyler vardı. Şunu belirtmem lazım ne doktor ne de eczacı hiç bir uyarıda bulunmadı bana. Çevremde alışmıştı artık. Tabi o zamanlar bir tek bende var sanıyodum. Bir kaç sene sonra mentollüsünü keşfettim. İlaç zaten 5-6 liralık birşey. Aman Allahımmmmm o mentol, uçuyordum mutluluktan böyle bir ferahlık olamazdı. Artık favorim oydu. Seneler geçmeye başladı. Şimdiki nişanlımla çıkmaya başladık. Önceleri alışmıştı sonra bırak şu spreyi diye başımın etini yedi. 1-2 sene sonra artık internetten konuyla ilgili yazılar bulup bana okuyordu. Doktora gitmemiz gerektiğini, ameliyat olup kurtulacağımı söylüyordu. Hastanelerden nefret ederim. Zorunlu kalmadıkça gitmem ve evet ameliyat kelimesi bile başlı başına beni korkutmaya yetiyor. Herneyse bir gün yine üşüttüm. KBB doktoruna gittim. Burun içine de kamerayla baktı. Biraz spreyden bahsettim. Et var sanırım dedim. 2. Kez kontrol etti et fln yok dedi. Olması gerekenler var, onlarda zaman zaman iner ve şişer. Şişince kendi kendine iner dedi. Sustum. Üstünden 1 sene daha belki daha fazla süre geçti. Bu ilaç kokainden daha zararlı. Evet yanlış okumadınız. Nişanlım artık iyice sinirlendi. Bu ilacı uzun süre kullandığınızda koku duyunuzu kaybediyorsunuz. Tüm bunları okuduğumda korkmaya başladım. Ayrıca bıkmıştım. Her unuttuğumda eczane aramaktan, sürekli çantamda taşımaktan, paranoyak gibi çantamı kontrol etmekten, özellikle kışın burnum tıkandığında uykumdan uyanmaktan, hatta ödediğim paraya bile acıdım. En önemlisi sosyal hayat dışında sağlığım için korkmaya başladım. Ve bırakmaya karar verdim ama bunu kendim için eziyete dönüştürmeden yapmam gerekiyordu. O yüzden bir anda kesmek yerine tek burun deliği ile başladım. Kimse inanmadı bırakacağıma. 16 Nisan 2014 günü başladım. Sağ deliğe sıkmıyordum. Sadece sola. Dolayısıyla sol kısım açıktı ve az da olsa nefes alıyordum. Sağ taraf ise tamamen kapalıydı. Bir ay böyle devam ettim. İki kez alışkanlıktan yanlışlıkla sağ deliğe de sıktım ama pes etmedim. Daha dikkat ettim ve bir süre sonra sağ delikten nefes almaya başladım. Sorun şu ki siz spreyi kullandığınız da etler tembelleşiyor. Onların yapması gereken işi sprey yapıyor. Spreyi bıraktığınızda önce değişen bir şey olmasa da etler yavaş yavaş toparlanıyor ve görevlerini yerine getirmeye başlıyorlar. Artık hazırdım diğer delik için. Muhteşem nefes alamıyordum evet. Yani spreyi kullandığımda ki açıklık kesinlikle yok. Bunun olmasını beklemeyin ve evet o ferahlığı özleyeceksiniz ama sakın dönmeyin. Ve ilacımı bıraktım. Elimdeki tüm spreyleri attım. Birgün çanta değiştirince içinde eski bir sprey buldum. Onu atma şerefide nişanlıma düştü :) 

Şuan da %100 nefes alıyor muyum hayır. %85 diyebilirim ki bu oran benim için inanılmaz çünkü senelerce ilacı kullandıktan sonra bunu bile beklemiyordum. Ameliyat da olmadım. Kısacası artık özgürüm :) Evet gurur duyuyorum kendimle :) Bu bağımlılığı yaşayan çok insan var. Bir kısmı bilinçli, bir kısmının ise haberi bile yok zararlarından. Yardımcı olarak okyanus suyu hatta vicks kullanabilirsiniz. Ben bir kez vicks kullandım sadece. Onun haricinde ihtiyaç duymadım. Bir de çok daha zararsız spreyler var. Asla Otrivine gibi değiller, öyle bir performans beklemeyin hatta tadları iğrenç. Ama size bu süreçte yardımı dokunabilir. 

Umarım ihtiyacı olanlar bu yazımı okur ve yardımı dokunur. En azından bir kez bu şekilde bırakmayı deneyin. Başarılı olacağınıza eminim. Sorunuz olursa sormaktan lütfen çekinmeyin. 

Sevgiler <3
Damla

35 yorum:

  1. Damla Hanım Merhaba,
    ben de 1 senedir bu lanet şeyi kullanıyorum ama sıkıntım şu, alerjik yapım olduğundan bırakmaya çalıştığımda ağzımdan nefes alıyorum ve boğazım şişiyor mikrop kaparak. sizde böyle bi sıkıntı oldu mu? bir de benim sol burun deliğimde yolu %50 kapatan bir kıkırdak eğriliği var. sanırım benim için ameliyat şart gibi :(
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif Hanım;

      Alerjik bir yapım yok ama bende kullandığım dönemlerde burnum tıkalı olduğunda mecburen ağzımdan nefes alıyordum. Eğer sprey sıkmazsam bir süre sonra nefesim daralıyordu sanki ve başım ağrımaya başlıyordu. Doktor kontrolüne de gittim ama herhangi bir burun eti vs.. olmadığını söylediler. Yani benimki tamamen ilaç bağımlılığıydı. Ama sizin de söylediğiniz gibi kıkırdak eğriliği var ise önce bu sorunu çözmeniz gerekir. Ama benim önerim en azından ilaç alımınızı az da olsa azaltmak için, kıkırdak eğriliği olan burun deliğinize ilaç sıkmayıp, sadece diğer deliğe sıkarak kullanmanız. Zaten yazıyı okuduysanız bende bu şekilde kurtuldum. Kademe kademe azalttım. Ama tabi ki öncelikle doktorunuza başvurmanız en doğrusudur. Her insanın bünyesi farklıdır sonuçta. Sizin için en doğru çözümü doktorunuz önerecektir. En kısa zamanda rahatsızlığınızdan ve bu korkunç ilaçtan kurtulmanızı dilerim. Sevgiler <3

      Sil
  2. Merhabalar, yazınızı otrivine bagimliligi hakkinda benim gibi sorun yasayan var midir diye araştırırken buldum. Ve aslında bu konuda sıkıntı çekenlerin hiç de azımsanacak sayıda olmadığını gördüm kendim de dahil olmak üzere:(
    Zararlarını okudukça korkup ve artık gerçekten de devamlı evin ve her çantamın içinden bir otrivine çıkmakta olmasına ve en önemlisi de kendime sinir olmaya başladım.
    Baktım ki en az 1 hafta en fazla 1 ay sıkıntı çekeceğim , varsın olsun bir an once bırakayım bu laneti dedim. Yaklaşık 10 saattir kullanmıyorum otrivine'i ...
    Toplamda 1,5-2 yıllık bir bağımlılık bendeki umarım en kısa Zamanda almam gerektiği şekilde nefes alabilir hale gelirim... Sabah kalktığımda Okyanus suyu sıktım ancak çok çok bi ise yaradığı söylenemez ... Bu satırları yazarken de ağzımdan nefes alarak yazıyorum :|
    Ne olacaksa olsun su bir hafta geçsin burnum az da olsa kendine gelsin istiyorum artık bayram sonrasında da doktora giderim ki başka bir seyler kullanmam gerekiyorsa ve ilacın verdiği zarar boyutu nedir onu görmek icin ... Her kullananın tez zamanda kurtulmasını dilerim gerçekten rezil bir durum çünkü... Otrivine bulamadığım Zamanlar dışında, Hayatımın hiç bir evresinde kendimi bu kadar aciz hissetmemişimdir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bende sizinle ayni durumdaydim ve birakin 2 seneyi benim en az 5 yillik duzenli bir kullanimim vardi. Ben kendi bahsettigim yontemimle daha rahat biraktim. Cunku iki delige de sprey kullanmadigimda nefes almayi birakin yaklasik 1 saat sonra bas agrisi da basliyordu. Dolayisiyla asama asama birakmak hem daha eziyetsiz oldu, hem de pes etmek icin bir nedenim yoktu. Lutfen siz de pes etmeyin. Tamamen biraktiginizda o kadar rahatlayacak ve kendinizi ozgur hissedeceksiniz ki :) Tabi ki doktorunuza da danisin ve mutlu haberinizi bana da vermeyi unutmayin :) Sevgilerimle

      Sil
  3. Suanda tamamen bırakmamın 48 saatten fazlası doldu. Ve özellikle dün aksamuzeri ve bu sabah hicbir sorun yasamadım. Benim icin kullanmayı kestiğim ilk 8 saatlik sure çok zorlayıcı oldu. Bir de ilk gece uykum biraz sorunlu idi. Onu da burun bandı + Okyanus suyu + hava nemlendirici (içerisine de cin yağı doktum) öyle uyudum :))
    Ancak dün gece burun bandı olmadan uyumayı deneyeyim dedim. Bu sabah tek bir burun deliğimde tıkanıklık vardı ama ayağa kalktığımda bir sure sonra o da geçti.
    Sadece burun içindeki zararlarını en aza indirmesi icin de nasonex kullanıyorum her iki burun deliğine 2 fis şeklinde (nazinex burun içindeki tahribata, iltihabi tedavi ediyormuş onun icin kullanıyorum)
    Suanda gayet burnum acık şekilde yazıyorum size, olur da okuyan başkaları da varsa yorumları inanın zor degil bırakın gitsin ... Vücuda verdigi zararın yanında azıcık zorluk çekmeye gerçekten de değiyor !
    Suanda bayram dolayısı ile doktora gidemediğim icin burnumun durumunu bilmiyorum... Bayram sonrasında da doktora gidip yapmam gereken başka birşey var mı yok mu onu öğrendikten sonra yeniden yazarım detaylı bir şekilde .
    Ancak özet olarak söyleyebileceğim artık yanımda otrivine taşımıyorum, evde de bulundurmuyorum ve bunun verdigi tedirginlik de yok üzerimde, ve en önemlisi de otrivine olmadan derin bir nefes alabiliyorum ! :)
    Sevgiler ve iyi Bayramlar dilerim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adiniza cok sevindim :) umarim kalici olur bu başariniz. Yeri gelecek grip olacaksiniz ve o burun ne yazik ki felaket derece de tikanacak. Sadece sunun bilincine varmak onemli. Bu ilac uzun sureli (5 gunden fazla) kullanimda tabiki zararli ve bagimlilik yapiyor. Bu yaz 3 kez grip gecirdim ve birkac defa tek delige olmak kaydiyla yine kullandim ama sadece gece uyumadan once. Yani anlatmak istedigim hersey sizin elinizde. Kontrollu olmaniz sart. Eminim bunu okuyan ve bu ilaci bilmeyen insanlar deli gozuyle bakiyorlardir bize :) alt tarafi burun spreyi diyorlar ama iste yasamayan bilemiyor. Doktor kontrolunuzden sonra sonuclari buraya da yazarsaniz cok sevinirim. Kocaman sevgiler ve mutlu bayramlar :)

      Sil
  4. herkese merhaba,
    bende sizden kat kat uzun yıllar kullandım. bu ilacın zarar olarak saydığınız burun tembelli yada hayatınızda yaptığı değişiklikler işin en basiti. bu ilacın en büyük zarar bir noktadan sonra kalp ritminizi bozması. spreyi sıktıktan kısa bir süre sonra kalp çarpıntınızı hissediyorsanız özellikle hemen yatarsanız ilacı damla hanımın yöntemi ile acilen bırakın.
    herkese geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  5. MERHABA BENDE AYNI KONUDAN DERTLİYDİM 4 5 AY KULLANDIM VE TEK ÇÖZÜM AMELİYAT DENDİ AMELİYAT TARİHİ BELİRLEMEYE ÇALIŞIRKEN BİRGÜN ABLAM İÇİN GİTTİĞİMİZ KBB DOKTORUNA SORDUM HEMEN BURNUMA BAKTI DEDİKİ AMELİYATSIZDA GEÇER AMA SABRETMEN GEREK DEDİ BANA BİR TABLET İLAÇ VE AVAMYS ADLI BURUN SPREYİNİ VERDİ AMA AYNI ZAMANDA BİR HAFTA BOYUNCA İLİADİN SPREYİMİ KULLANMAM GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ TABLET İLACIMDA ALERJİ İLACIYDI BİR HAFTA BOYUNCA HEM O İLACI ALDIM SABAH AKŞAM VE AVAMYS SPREYİ İKİŞER KEZ HER DELİĞE SIKTIM SABAH AKŞAM ONDAN BİR İKİ SAAT SONRA İLİADİNİ SIKIYODUM AMA SADECE BİR FIS SIKILICAKTI BÖYLE BİR HAFTA GEÇTİ TAM 7 GÜN İLİADİNİ BIRAKTIM SADECE AVAMYS SPREYİ KULLANDIM DİĞER İLACIMDA BİTMİŞTİ İLK GÜN GECE TIKANDIM SABRETTİM AVAMYS SPREYDEN SIKTIM ODA ÇOK GEÇ AÇIYOR VE UYUYAMADIM 2 3 GÜN BÖYLE DEVAM ETTİ VE BUGUN DAHİL İKİ GÜNDÜR BURNUM DÜZELDİ ALLAHA ÇOK ŞÜKÜR BUNU BURAYA YAZIYORUMKİ BÖYLE SIKINTISI OLANLAR OKUSUN BELKİ BİR YOL OLUR HERKESE GEÇMİŞ OLSUN...

    YanıtlaSil
  6. Abartı gibi gelecek belki ama değil, 22 senedir burun ilacı kullanıyorum. Önce vix vardı sonra Otrivin geldi. Vix'in üstüne o kadar çok yıl geçti ki hatırlamıyorum kendisini bile ama otrivinin denemediğim modeli yok, sprey, jel vs. Yurt dışından aldıklarımın koleksiyonu bile var :S. Başlarda bir otrivin 2 hafta yetiyorken artık 1-2 güne düştü. İşin kötü tarafı da artık Otrivin burnumu açamıyor. Doktora sayısız kez gittiğimi söylememe gerek yok heralde, alışkanlık bırak ameliyatlık bir durum yok dediler hep. Delilik seviyesinde otrivin kullanıyorum, arabada, çantada, çekmecede, dolapta, cebimde her yerde. Eczaneye giderken 5-6 tane alıyorum ne olur ne olmaz diye!!! ...veeeee dün bırakmaya karar verdim artık 20 yılı aşkın süren bu ilişkiyi bitirmem gerek. Dün bir bugün iki, cidden vaziyet zorlayıcı su içerken bile sıkıntı çekiyorum çünkü ağzımdan nefes alıyorum. Başka ilaç almadan zorlayacağım kendimi bakalım başarabilecek miyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Çok uzun bir zaman olmuş ama zararın neresinden dönerseniz kardır. Tek tavsiyem tamamen kesip bırakmaya çalışırsanız bu sizi çok zorlayacaktır. Ben de daha önceleri o şekilde denedim ama uykusuz,ağızdan nefes alma,yemek yerken bile aşırı yorulma,baş ağrısı vs.. derken hemen pes ediyordum. Aşama aşama tek deliğe sıkıp diğerine sıkmayarak çok rahat bir şekilde bıraktım ve uzun zamandır hiç kullanmıyorum,ihtiyaç da hissetmiyorum. Umarım başarılı olursunuz, kendinizi gerçekten özgür hissediyorsunuz :) Sevgiler

      Sil
  7. Öncelikle merhaba yaşım 27 ben tam tamına 15 yıldır birim spreyi bağımlısıyım ;) evet yanlış duymadınız 15 yıl .. otrivine menthol iliadin nasocort nasonex vicks okyanus suyu vs. Hepsini kullandım yastığımın altında montumun cebinde arabamda olmazsa rahatsız oluyor baş ağrısı çekiyordum. Psikiyatri yardımıyla kısa bir süre bırakamasa tekrar başladım şuan otrivine menthol kullanıyordum bugün 6. Günüm kendi irademle tamamen bıraktım ve her gün baş ağrısı ağızda yaralar uyku düzensizliği çekmekteyim. Sigara alkol uyuşturucu ne ise bu ilaçlar da o. gitmediğim kbb doktoru profesörü kalmadı tek çözüm kendi iradem . Kullanan kişilere en büyük tavsiyem evinize sakın almayın çoçuğunuza ailemize düşmanınıza bile vermeyin aldırmayın . Beyinde hücrelerin ölmesine burunda çatlak delik oluşturmasından erkeklik hormonunu düşürmeye kadar büyük yan etkileri var. Allah yardımcımız olsun inşallah kurtuluruz bu dertten . Sağlıkla kalın Allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Şimdi yazımın tarihine baktım da 2 seneyi geçmiş ben bırakalı. Kesinlikle irade işi. Bu 2 senede sadece 3 ya da 4 kez çok ağır gribal enfeksiyonda günde 2 yi geçmeyecek şekilde ve her gün olmamak kaydıyla kullandım. Hastalığım 7 gün sürdüyse 3 günü fln kullanmışımdır. Nefes almamda bir sıkıntım yok çok şükür. 15 yıl gerçekten çok uzun bir süre. Bırakmanıza sevindim ve umarım kalıcı olur. Hem sağlık açısından hem de tamamen kurtulduğunuz da hissedeceğiniz özgürlük açısında paha biçilemez. Denk gelip ilacı bilmeden okuyan insanlar muhtemelen hafife alıyorlardır ama söylediklerinize aynen katılıyorum. Elinizi dahi sürmeyin, sürdürtmeyin! Geçmiş olsun.
      Sevgiler..

      Sil
  8. burun spreyinden bende kurtuldum.yaklaşık 15 senedir kullanıyordum.günde 3 defa sıkıyordum.allaha hamd olsun kurtulduk.

    kurtulmanın yöntemi;

    1-Önce doktora gideceksin
    2-konka ameliyatı olacaksın (10 dk Sürer)
    3-ameliyat olduktan sonra 2 ay boyunca 2 ay boyunca günde 5 kere kullanacaksın çünkü burun tıkanıyor.konka tepki verdiği için şişiyor.
    4-2,3 sonra konka büzüşüyor ve boru gibi nefes alıyorsun ve otomatik olarak sende sıkmaktan vazgeçiyorsun.İstesende sıkamıyorsun. formül bu, kimse kendine zulum etmesin

    ÖNEMLİ NOT(bırakma aşamasında bağımlılık diye birşey yoktur.Beyin bırakcağım derse bırakırsın.Sadece 3 gün 1 sıkıntı yaşarsın hepsi bu. Ben ankarada ameliyat oldum.Allaha hamd olsun kurtuldum.SAdecew 1400 lira fark verdim.2 ameliyat oldum 1-burun eğriliği 2-konka küçültme randofrekanslı)

    GEÇMİŞ OLSUN
    SAYGILAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin sprey kullanımına başlamanızın sebebi burnunuzdaki komplikasyon fakat benimki tamamen bağımlılıktandı. Tedavi sürecinden ve rahat nefes almaya başlamanızdan dolayı sprey kullanımı zaten otomatik olarak durmuş. Yazımda da belirttiğim gibi tabi ki bende önce doktora gittim ama bende ne bir et ne bir eğrilik hiç bir sıra dışı durum görülmedi. Kurtulmanıza sevindim. Geçmiş olsun

      Sevgiler..

      Sil
  9. merhaba bende sprey bagımlısıydım evde arabada köyde işte çantamda ve cebimde taşırdım sanki yanıma almayınca benzini bitecek araba gibi hissetiyordum kendimi allah kimseye yasatmasın çok kötü vestresli günler geçırdim aylarca uykusuz kaldım deprasyona girdim psikologdan destek aldım ilac kullandım biraz önce bütün spreyleri cöpe attım illet iliadin seni elime almayacam dedim bugun 4 uncü gün kullanmayalı allah kullandırmasın tam 7senelik bagımliydım bagımli olan arkadaslar ne olur sizde bu arkadas ve ben gibi kurtulursunuz saglam burnumu yaktırdım ve kurtuldum allahın iznıyle başka carem kalmamıstı o lanet spreyın butun izlerını sildırdım ne olur mucadele edin basarırsınız bu illetten

    YanıtlaSil
  10. Merhaba iyi günler ben de bir sprey (iliadın) bagımlısıyım 6 aydır kullandıktan sonra dün öğrendim böyle bir bağımlılık olduğunu ilk başlarda çok iyiydi güzeldi aradan 2-3 ay geçince koku almamaya başladım ve sebebini sorustırmadım ılıadını bu sefer 1 deliğe 3-4 defa sıkıyordum neyse sizde biliyorsunuz neler yaşadığımı ben daha dün arkadaşımdan öğrendim bunun bağımlılık yaptığını koku duygusunu kaybettırdıgını dün 17 şubat bırakmış bulunmaktayım bana tavsiye verirseniz çok sevinirim yardımınıza ihtiyaçım var (Ferman tekin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; Bahsettiğiniz ilacı hiç duymadım, kullanmadım da. Sıkıntınızla ilgili önce tabi ki bir doktora görünmeniz daha uygun olur. Ama 6 aydır kullandığınızı söylemişsiniz ve bence şu noktada bırakmanız sizin için kolay olacaktır. Ben ve birçok kişi Otrivine'i senelerdir kullanmamıza rağmen bırakabildik. Eminim siz de başarabilirsiniz.Bu süreçte geceleri tek burun deliğine 1 fıs olarak sıkarak ve mümkün olduğunca sırt üstü yatarak uyumanız işinizi kolaylaştır. Vicks kullanabilirsiniz onun da bir zararı dokunmaz. Zaten kısa bir süre sonra sprey sıkmadığınız burun deliğinizden nefes alabildiğinizi fark edeceksiniz. Fark ettiğiniz anda diğer deliğe de sıkmayı hemen bırakın. Biraz sabır ve iradeyle başaracağınıza eminim :)

      Şimdiden geçmiş olsun.
      Sevgilerle...

      Sil
    2. 10 aydir kullaniyorum iliadini burdaki tavsiyeleri okuyarak yaklasik 4 hafta once biraktim.. yuzde 70 nefes alabiliyorum ama ben de koku kaybi olustu yalnizca yogun kokulari alabiliyorum acaba duzelir mi bu durum yoksa kotuye mi gider korkuyorum doktora gitmeye :-(

      Sil
  11. Meraba bende yaklasik 1 bucuk yildir iliadin sprey bagimlisiyim. İki ay onceye kadar sadece gece yatarken iki deligede bir fis sikiyordum. Gece siktigim o birer fis beni ertesi geceye kadar idare ediyordu. Fakat daha sonra tekrar grip oldum ve gun icinde sikmasamda gece iki uc fis sikmaya basladim. Ve daha sonra bu durum her delige beser fis oldu. Yaklasik iki uc aydir gece yatarken her iki delige bes alti fis sikiyorum.baslarda bi kutu bir ay yeterken simdi bir kutu bes alti gunde bitiyor. Gercekten biktim artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Bence bu post ve bunca yorum/tecrübe bırakmanıza yardımcı olabilir :) Denemekten zarar çıkmaz. Hadi bugünden başlayın azaltmaya. Acele de etmeyin. Yavaş yavaş azaltarak kurtulabilirsiniz. Yorumunuzda bahsetmemişsiniz ama doktor kontrolüne gittiniz mi?

      Sil
  12. Damla hanım merabalar ben de 6 7 aydır çok kötü bağımlısı oldum 2 günde bir şişeyi bitiriyorum sizinki gibi biyerde okumuştum sağ burnuma şuan bende sıkmıyorum 2 3 hafta oldu daha tam iyileşmedi acaba tam 1 aydamı iyileşiyor yoksa bu süre geçiyormu 1 ayi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      İki gunde bir sise spreyi nasil bitirebiliyor sunuz? İnanamadim.. Herkesin vucut yapisi ya da rahatsizligi farkli tabi ki. Benim ki 1 ay surdu. Siz ne kadar surerse sursun pes etmeyin. Ben senelerce kullandiktan sonra biraktim, sizin daha 6-7 ay olmus. Umarim en kisa surede kurtulursunuz.

      Sevgiler
      Damla

      Sil
  13. Merhaba; ilaci birakmaniza cok sevindim. Ne mutlu size ki cok daha kisa surede kurtulmussunuz. Tebrikler siz de artik özgursunuz :)

    Tekrar gecmis olsun.
    Sevgiler
    Damla

    YanıtlaSil
  14. Ben hamileliğimde otrivine menthol bağımlısı oldum. Doktorlar bebeğime zarar vericeğini söylediler. Bi türlü bırakamadım. Sıkmadığımda oksijen alamıyodum hamileliğinde etkisiyle zaten zor nefes aldığım için bayılıcak dereceye geliyodum ve yine sıkıyodum. Bebeğim doğdu şuan 11 aylık ben hala otrivine kullanıyodum bir çok doktora gittim kemik eğriliği ve etlerde büyüme var ameliyat olman gerek dediler. Allaha şükür bebeğim gayet sağlıklı. Bugün sabahtan beri otrivine sıkmadım. Bu gece nasıl uyurum diye düşünüyorum açıkçası. Haftayada ameliyatım var. Ben eczacı bayandan burnumu açıcak bişey istemiştim sadece. Hamile olduğumu belirtmeme rağmen zararı yok dedi. Ve bana 5 gün kullanın sadece demedi. Bi eczacının sorumsuzluğu yüzünden bütün hayatım etkilendi resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba

      Zor bir donemde, yanlis zamanda yanlis insanlarla karsilasmissiniz. Otrivine den sonra kendimce bir aliskanlik kazandim. İlac icindeki aciklamalari, yan etkileri, kullanacagim her ilac da arastirir oldum neredeyse. Bir nevi daha bilincli yaklasiyorum artik. Bebeginizde bir sorun olmamasina cok sevindim. Umarim ameliyatiniz cok iyi gecer ve bu illetten sonsuza kadar kurtulursunuz. Simdiden gecmis olsun..

      Sevgiler

      Sil
  15. Merhaba bugün 10.senemi kutluyorum illiadin denen haysiyet yoksunu ilac ile. Baslarda güzel. Sonrasinda eroin gibi onsuz yasayamayam biri oldum. Iki gunde bir şişe bitiyor. Gunde 6 defa her delige ikiser ucer kere.. Dalma hanim sizin yöntemi de denedim olmadi cunku bende kalp çarpıntısı yapiyor siddetli psikolojik olarakda yikti geçti. Denemedigim ilac tablet tedavi yontemi kalmadi...

    YanıtlaSil
  16. Iyi gunler..En az 10 aydir kullaniyorum artik spreyi skmama ragmen acmayinca panik atak gecirdim nefes alamiyorum diye tabi solugu doktorda aldim.. burnuma bakti cok kotu durumda degil birakabilirsin dedi son 4 haftadir kullanmiyorum yuzde yetmis nefes aliyorum fakat koku kaybi var sanki.. sampuan kokusunu deterjani sigara kokusunu aliyorum ama mesela ortam degistirdigimde odanin kokusunu alamiyorum acaba psikolojik mi yoksa sprey kaynakli mi duzelir mi zamanla yoksa kalici mi.. korkuyorum doktora gitmeye... bu durumu yasayan var mi acaba

    YanıtlaSil
  17. Merhaba 2 senedir illadin burun spreyi bagımlısıydım hamilelik doneminde burun etlerim çok şişti grip olmustum kullanmaya başladım ve birdaha bırakamadım 1 hafta once burun ameliyatı oldum burun etleri de yakıldı 1 haftadır agizdan nefes alıyorum bagımlilıktan kurtulmak nekadar zaman alıyor ? Burnum nezleymısim gibi surekli akıyo nedenini sormadım bi kbb la görüsmem gereklimi yoksa birakanlarda burun akıntısı normal mi bilginiz var mı? İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Geçmiş olsun öncelikle. Kullandığınız ilacı bilmiyorum ve sizin süreciniz benimkinden oldukça farklı. Bir doktora danışmanız çok daha doğru olacaktır.

      Sevgiler

      Sil
  18. 3 yildir da beb kullanıyorum. Artık bitakmam gerekiyo. Tek burun deligi ile başladım bugün. Ancak bi tarafa sıkınca diğer tarafta açılıyor gibi oluyor fayda eder mi bu sekilde

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,
    Tam oalrak rahatsızlığınız nedir bilmiyorum, öncelikle bir uzmana danışmanız daha doğru olur. Nefes almanızı engelleyen belki de bağımlılığınız değil de kemik ya da et de olabilir. Ben de bu tarz rahatsızlıklar yoktu ve sadece ilaç nedeni ile sorun yaşıyordum.
    En kısa sürede umarım iyileşirsiniz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Öncelikle bu yorumu okuyorsanız kesinlikle ama kesinlikle bunu 5 günden fazla kullanmayın yoksa hiçbir şekilde tat ve koku alamazsınız. Otrivine'in yerine okyanus suyu+burun bandını deneyin .Merhabalar, ben bu ilacı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum ve sıkmadığım zaman burnumdan %0 yani hiç hava geçmiyor. 2 gündür koku ve tat alamamaya başladım parfümün şampuanın kokusunu bile alamıyorum ne yersem tadı aynı çok zor bir durum direkt bıraktım bu yazıyı okuyunca bakalım ileride ne olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, geçmiş olsun. Açıkçası 3 ayda bu noktaya gelmeniz beni biraz şaşırttı. En kısa sürede bir doktora görünmeniz daha uygun olur.

      Sevgiler
      Damla<3

      Sil
  21. merhaba, bir ay sonra bir yıl olacak bağımlılık sürem. Yaşım 18 ve kendime çok zarar verdiğimi düşünmeye başladım, bu yazıyı yazarken otrivini bırakalı 7 saat oluyor. başım çok kötü ağrıyor ağzımdan nefes alıyorum ama dayanacağım, muhtemelen ilk gece çok uykusuz geçecek ama sonsuza kadar bu illetten kurtulmak icin katlanmak zorundayım. benim merak ettiğim şuan nasılsınız? nefes almanız mükemmel mi? ihtiyaç duyuyor musunuz arada mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Nadiren de olsa evet bazen ihtiyaç duyuyorum. Ama genelde gayet rahat nefes alıyorum. Hava koşulları, hastalık, ortamın havasızlığı, toz gibi sebeplerden zaten bir çok insan zaman zaman burun tıkanıklığı yaşayabilir bence. Önemli olan bu ilacı elinize aldığınızda kontrolün sizde olması bana göre! Belki benim bırakma yöntemimle daha rahat kurtulabilirsiniz. Çünkü tamamen nefes alamamak bence hayat kalitenizi çok çok düşürür ve ilaca karşı direncinizi zayıflatır. 3 buçuk sene olmuş bırakalı,ben şuan gayet memnunum, ne koku almada ne de nefes almada bir sorunum yok. Umarım en kısa sürede siz de aynı özgürlüğe kavulursunuz.

      Sevgiler
      Damla <3

      Sil